Методичні розробки

Методична розробка на тему: «Інноваційні підходи в реалізації змісту та методів викладання природничих дисциплін через гуманізацію навчального процесу»

У методичній роботі  висвітлені та проаналізовані інноваційні технології навчання через гуманні відносини студентів на заняттях з дисципліни «Хімія». Повноцінна гуманізація навчання буде проявлятися в тому випадку, коли поряд з існуванням відповідного світогляду і стислого спілкування зі студентами викладач буде володіти такими засобами навчання, які розкривають справжню турботу викладача про успіх своїх підопічних у навчанні.

Інтерактивна форма навчання - одна з прийомів інноваційних підходів до пізнавальної діяльності студентів. Це спеціальна форма організації пізнавальної діяльності, яка має конкретну, передбачувану мету – створити комфортні умови навчання, за яких кожен відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність.

В методрозробці дана модель сучасного заняття за інноваційними технологіями: фази діяльності, етапи та елементи структури заняття.

 

Методична розробка на тему: «Національне виховання студентської молоді»

Методична розробка на тему: «Національне виховання студентської молоді» з номінації: «Досвід організації виховної роботи» Згідно з Концепцією національного виховання студентської молоді навчальні заклади повинні виховувати розвинену особистість: громадянина, патріота, високоморальну, творчу, працелюбну, фізично розвинену, з розвиненим художньо-естетичним смаком та екологічною культурою людину. Для цього в ВП «Старобільський технікум ЛНАУ» створена власна система виховання, яка грунтується на традиціях навчального закладу і сучасних вимогах. В даній роботі проаналізовані всі напрямки виховання згідно Концепції.

 

Методична робота «Опорний конспект – основа лекції» з дисципліни «Хімія»

Психологи відмічають, що перетворення студентом інформації в більш наглядну форму (малюнок, схему, таблицю) сприяє кращому розумінню і засвоєнню знань. Викладач отримує можливість не тільки дати студентам інформацію про свій предмет, а й привити навички над системного мислення, що дозволить сприймати цей предмет не тільки як дисципліну, а як комплекс знань, які зв’язані з вимогами сучасного життя.

Використання опорних конспектів (ОК) дозволяє студентам вільніше орієнтуватися в проблемних ситуаціях, засвоювати оглядові теми, робити висновки, давати характеристику елементам, речовинам, класам сполук. Пояснюючи матеріал, викладач спирається на ОК, який знаходиться перед очима студентів і свідомо чи несвідомо відкладається в пам’яті. Складні поняття, поширені міркування на ОК показано у скороченій, доступній для студентів формі. Це свого роду план повідомлення, який допомагає поетапно сприймати, засвоювати, а потім відтворювати матеріал.

Завдяки роботі з ОК розвиваються всі види пам’яті: словесно-логічна, рухова, емоційна, образна.

 

Методична робота на тему: «Гуртожиток – наш дім» (з номінації «Досвід організації виховної роботи)

В даній методичній роботі проаналізовано досвід виховної роботи в гуртожитку, розкрита власна система виховної роботи вихователів, яка ґрунтується на співробітництві та співдружності вихователів, кураторів та студентів, формуванні у мешканців гуртожитку загальнолюдських моральних цінностей, спонуканні до активної протидії проявам аморальності, бездуховності, порушенням дисципліни та правопорушенням, вихованні працьовитості, відповідальності, пропаганді здорового способу життя.

 

Методична творча розробка на тему: «Властивості оцтової кислоти»

Методична творча розробка на тему: «Властивості оцтової кислоти» з використанням інноваційних технологій під час проведення лабораторного заняття і оцінювання досягнень студентів за різними рівнями знань на огляд-конкурс «Форми і методи особистісно-зорієнтованого навчання в інноваційних технологіях».

 Методична розробка розкриває методику проведення лабораторного заняття з дисципліни «Хімія» з використанням різних форм і методів особистісно-зорієнтованого навчання: випереджальні завдання, методи «Роздуми з позначками», метода «Всліпу», «Рефлексія умінь і навичок,  фото презентація слайдів, рефлексійно-оцінювального етапу.

1. Мета роботи

1.1 Методична мета

Показати:

  • методику проведення лабораторного заняття з використанням різних форм і методів навчальної діяльності за особистісно зорієнтованим навчанням: випереджальні завдання, метода «Всліпу», «Роздуми з позначками», рефлексійно-оцінювального етапу;
  • створення атмосфери зацікавленості, розвитку і реалізації пізнавальних і творчих здібностей кожного студента.

1.2 Навчальна мета:

  • закріпити, систематизувати знання з теми «Карбонові кислоти» на прикладі оцтової кислоти через виконання лабораторних дослідів, спостережень, складання рівнянь хімічних реакцій та висновків.

1.3 Виховна мета:

  • сприяти розвитку зацікавленості, творчості, самостійності, охайності при виконанні лабораторної роботи, створенню атмосфери відкритості, розвитку інтересу до дисципліни і майбутньої професії.

 

Методична розробка на тему: «Сучасне виховання – інноваційні горизонти»

Методична розробка на тему: «Сучасне виховання – інноваційні горизонти» з номінації: «Досвід з організації виховної роботи».

Досвід діяльності нашого технікуму переконує, що значною мірою його успішний розвиток пов’язаний з удосконаленням виховної системи через метод проектів. Але успішним цей метод є завдяки інформатизації виховного процесу, що дає можливість створити для студентської молоді «розширену діяльність», в якій вона діє, пізнає і спілкується, тим самим освоюючи систему соціальних зв’язків та відносин.

Завдяки проекту, що здійснюється сьогодні у нашому технікумі, ми отримуємо результат – впевненість студентів у собі, адекватна оцінка власних сил та можливостей, вміння працювати у команді, правильно ставити мету, обирати шляхи її реалізації, досягати поставлених цілей.

Отже, саме метод проектів є одним із найголовніших компонентів педагогічної системи розвитку творчих здібностей у процесі виховання підростаючого покоління.

         
Увага!

З метою захисту інтелектуальної власності вище вказані методрозробки не мають вільного доступу, але зацікавлені викладачі можуть звернутися  до мене для надсилання їм цих матеріалів за адресою klimenkovi@ukr.net.